főoldal | számítástechnika | A Digitális fotós könyv 3

A Digitális fotós könyv 3

Eredeti cím: The Digital Photography Book, Volume 3
Kiadás dátuma: 2009. november 12
ISBN: 9789639929074
Méret: 168x238
Oldalszám: 242
Nyelv: magyar
Súly: 0,72 kg
tartalomjegyzék

Online rendelés (Az általunk üzemeltetett InterBook áruházban)

Scott Kelby, a nagysikerű A digitális fotós könyv első két kötetének (mely a világ legnagyobb példányszámban eladott digitális fotózásról szóló könyve lett) szerzője visszatért egy olyan új könyvvel, amely pont ott folytatja, ahol a második kötet abbahagyta. Ugyanabban a lényegretörő, szakzsargont mellőző stílusban ad azonnal alkalmazható tippeket, ami miatt az olvasónak ?Aha, szóval így csinálják!" érzése támad.

Ez a könyv egy zseniális alapelvre épül. A szerző így írja le: ?Ha együtt fotóznánk valahol, és azt kérdeznéd tőlem: Hé Scott, ha nagyon lágy és előnyös fényt szeret- nék a modellen milyen távol helyezzem tőle ezt a softboxot?, akkor nem kezdenék bele egy kiselőadásba a vakuarányokról és a fényveszteségről. Egyszerűen csak azt mondanám: Vidd olyan közel a modellhez, amennyire csak tudod, anélkül hogy belógna a képbe. Ugyanazokat a tippeket, tanácsokat és technikákat adom át, amelyeket én tanultam az évek során a legjobb profi fotósoktól, mintha egy barátommal fotóznánk ? részletes technikai magyarázatok és szakzsargon nélkül."

Minden egyes oldal egyetlen, a fotóidat jobbá tevő témát jár körül. Minden lapozás után egy-egy újabb profi beállítással, eszközzel vagy trükkel ismerkedsz meg, amelyek segítenek a képeidet kiállítható minőségűvé tenni. Ha már eleged van abból, hogy a képeid az ?elmegy" kategóriába tartoznak, ha eleged van abból, hogy akárhányszor belenézel egy fotós magazinba, azt gondolod: ?Az én képeim miért nem így néznek ki?", akkor ez a könyv neked való.

Ez nem egy elméleti könyv, nincs tele zavarba ejtő szakkifejezésekkel és részletes leírásokkal. Ez a könyv arról szól, hogy mikor és melyik gombot kell megnyomni, melyik beállítást kell használni. A könyv közel 200 féltve őrzött fotós-trükkel segít lényegesen jobb, élesebb, színesebb és profibb képeket készítened.

Scott Kelby számítástechnikai könyvei a legnépszerűbbek a világon. Scott a Photoshop User magazin szerkesztője és kiadója, a Photoshop Szakemberek Országos Egyesületének (National Association of Photoshop Professionals, NAPP) elnöke. A nagyra tartott Photoshop User TV társműsorvezetője, és világszerte digitális fotózást és képalkotást oktat. Scott több mint 50 könyv díjnyertes szerzője, a nevéhez fűződik többek között a Photoshop digitális fotósoknak, a Photoshop Lightroom digitalis fotósoknak, és a Scott Kelby hétpontos rendszere Adobe Photoshop CS3-hoz című kiadvány is.

Online rendelés (Az általunk üzemeltetett InterBook áruházban)


Tartalomjegyzék

Első fejezet
Profi vakuhasználat, második rész 1
Kilenc dolog, amiről azt kívánnád,
bárcsak tudtad volna. 2
.mielőtt elolvasod ezt a könyvet! 3
Ez csak hat volt. Itt a maradék három 4
Lágy fény külső helyszínen (olcsón) 5
A fény lágyságának szabályozása ernyővel 6
Pontosabb irányítás hordozható softboxszal 7
Mire valók a vakucsoportok? 8
Mire valók a vakucsatornák? 9
Rádiós vakukioldók használata 10
Minden vaku elvillan? Ellenőrizd! 11
Csökkentsd a villanások közötti időt! 12
A villanások közötti idő csökkentése
külső akkutartóval 13
Még egy tipp a gyorsabb villanásokért 14
Gyakran használt vakufényerők 15
Vaku elvillantása másik helyiségben 16
A napfény túlvakuzása 17
Körvakuzás hagyományos rendszervakuval 18
Mi van akkor, ha nem elég a vaku teljes fényereje? 19
A beépített vaku fényerejének csökkentése 20
Mikor ne használj diffúzorfejet a vakun? 21
Egy profi trükk, hogy szebbek legyenek
a modelljeid 22
Két színezőfólia, amelyre feltétlenül szükség van 23
Öntapadós színezőfóliák 24
Tippek a háttér megvilágításához 25
Mire jó az a kis vakutalp? 26
A fókuszpont befolyásolja a vaku fényerejét 27
Vakubiztosítás fizetett munkákhoz 28
Milyen magasan legyen a vaku? 29
Melyik oldalon legyen a vaku? 30
Második fejezet
Használd profin a stúdiód! 33
Tiszta fehér háttér könnyedén 34
A beépített drót nélküli rendszerrel ellátott
stúdióvakuk a menők 35
Díszlet jellegű hátterek 36
Szóljon zene fotózás közben! 37
Beauty dish 38
Méhsejtrács 39
Fotózás tévéhez kötve 40
Laptop elhelyezése összekötött fotózáshoz 41
A leghasznosabb olcsó kiegészítők 42
A guruló lámpaállványok dicsérete 43
Miért kellenek homokzsákok a fotózáshoz? 44
Fejgenerátoros vagy generátoros vakuk? 45
Egy háttér, három képi világ 46
Körvaku használata 47
Nagy hungarocell lapok divatfotózáshoz 48
A fényforrás tükröződése a szemben jó 49
Derítőlapok: fehér vagy ezüst? 50
Pontos szín szürkelappal 51
Ne világítsd be egyenletesen a modelled! 52
Főfény és derítőfény: mi a különbség? 53
Hogyan kerüld el a rossz vakuszinkronidő miatt
jelentkező fekete sávot? 54
Harmadik fejezet
Az objektív igazság 57
Nagylátószögű objektívek 58
Halszemobjektívek 59
Teleobjektívek 60
Különösen nagy fényerejű objektívek 61
Szuper-nagylátószögű objektívek 62
Extrém teleobjektívek 63
Telekonverterek 64
Beépített optikai képstabilizátoros objektívek 65
Szűrők 66
Napellenzők 67
Makroobjektívek 68
Perspektívakorrekciós objektívek 69
Objektívek tisztítása 70
Kézi élességállítás használata 71
Képkivágásszorzó 72
Vignettálás és annak eltávolítása 73
Miért van egyes objektíveken két fényerő
feltüntetve (pl. f3,5-5,6)? 74
Tippek objektívcseréhez 75
Mikor érdemes "mindentudó" zoomobjektívet
használni? 76
Lensbaby 77
Milyen a jó portréobjektív? 78
Zoomos és fix fókusztávolságú objektívek 79
Legélesebb rekesznyílás 80
De az egyik barátom ilyen és ilyen objektívet
használ erre és erre 81
Negyedik fejezet
Profi termékfotók 83
Valódi tükröződések 84
Trükkös részek megvilágítása tükrökkel 85
Világítás alulról 86
A sátorban való fotózás előnyei 87
Folyamatos fény 88
Napfény és vakufény keverése 89
Csúcsfények és árnyékok optimalizálása
számítógéppel 90
Saját tárgyasztal készítése 91
Termékek belógatása különleges dróttal 92
Hosszúkás softbox alkalmazása 93
Hungarocell lapok 94
Drámai hatású háttér 95
Használj állványt! 96
A zavaró dolgokat el kell rejteni 97
Tisztítsd meg fotózás előtt! 98
Ötödik fejezet
Profi fotózás a szabadban 101
Írd össze, mit akarsz magaddal vinni! 102
Érzékeltesd a mozgást! 103
Csillagszűrő hatás 104
Használd kreatívan a fehéregyensúly-beállítást! 105
A szép fény lehet a fotó tárgya 106
Figyelj a világos foltokra! 107
A tájképfotózás három kulcsa 108
Színes felhők 109
Víz alatti fotózás, 1. rész 110
Víz alatti fotózás, 2. rész 111
Az is számít, ami nincs a képen 112
Használd a lehető legalacsonyabb érzékenységet! 113
Nem tudod, mit fotóznál? Ezt próbáld ki! 114
Nemkívánatos fény távoltartása 115
Szürkeátmenetes szűrő használata 116
HDR - a képek elkészítése 117
HDR - a képek összeállítása számítógéppel 118
A hajnali helyszíneket derítsd fel előre! 119
Ne csak nagylátószögűvel fotózz! 120
Használd ki jól a hátfényt! 121
Miért kell hamar a helyszínre érni? 122
Miért érdemes állóképekből készíteni
a panorámafotókat? 123
Élénkebb színű tájképek 124
A rossz képeket töröld azonnal! 125
Hatodik fejezet
Profi portré fotózás 127
Ha kényelmetlenül érzi magát,
adj valamit a kezébe! 128
Miért jó, ha ül a modell? 129
Fotózz a magasból! 130
Háromnegyedes portré? Nézzen valamit! 131
Rakj össze mindent, mielőtt megérkezik a modell! 132
Nagyon kis mélységélességű portrék 133
Hármas derítőlap portrézáshoz 134
Árnyékoló tűző napon 135
Fotózás strandon 136
Fotózás utcán 137
Hozzájáruló nyilatkozat 138
Nem mindig kell a mosoly 139
Exponáld túl a képet. Direkt 140
Mesélj egymás mellé helyezett képekkel! 141
Ne a gép mögül fotózd a gyerekeket! 142
Ne fentről fotózd a gyerekeket! 143
Hetedik fejezet
Profi sportfotózás 145
Az automatikus ISO segít kimerevíteni a mozgást 146
Használd a plusz fókuszgombokat
a nagy teleobjektíveken! 147
Esti meccsek nagyon magas érzékenységgel 148
Miért jó a kapu mögül fotózni? 149
A két legnépszerűbb sportfotókocka 150
Ha egy jelenetről megvan a kocka, lépj tovább! 151
Kapcsold ki a pittyegést! 152
Mozgáskövető autofókusz 153
Nem mindig jó a kimerevített mozgás 154
Kerüld a kerítést! 155
Használd jól a napfényt! 156
Fotózz alacsony nézőpontból! 157
Emeld ki a kép tárgyát - hatásosabb lesz 158
Fontos szűken komponálni 159
Két vázat használsz? Szerezz be egy R-pántot! 160
Meséljenek a képeid! 161
Full Frame és képkivágásszorzós érzékelők sportnál 162
Nincs nagy teleobjektíved? Bérelj! 163
Nem kell fotóstáskát cipelned 164
A kezdőrúgás előtt is fotózz! 165
Az álló játékosok unalmasak 166
Még egy ok, hogy a játék leállása után is tovább fotózz 167
Nyolcadik fejezet
Profi trükkök jobb fotókhoz 169
Állíts fehéregyensúlyt a Live View segítségével! 170
Szpotmérés 171
Koncert- és eseményfotózás 172
Lakásbelsők 173
Gyorsított felvételek (Canon) 174
Gyorsított felvételek (Nikon) 175
Többszörös expozíció 176
Tényleg meg kell tanulni olvasni a hisztogramot? 177
Internetes képkidolgozás 178
Trükkös helyzetek kevés fénnyel 179
Éjszakai városképek 180
A gépem alapbeállításai 181
Ezt viszem tájképfotózáshoz 182
Ezt viszem sportfotózáshoz 183
Ezt viszem külső helyszínen való portréfotózáshoz 184
Mit viszek utazáshoz? 185
Mit viszek esküvő fotózásához? 186
Fehéregyensúly és színkorrekció 187
Hány jó képet várj el magadtól
egy fotózás alkalmával? 188
Ha videót is tud készíteni a fényképezőgéped. 189
Kilencedik fejezet
Kerüld el a bajt! 191
Megbízhatsz géped LCD monitorában? 192
Gyári beállítások visszaállítása 193
Azonnali JPEG RAW-ból 194
Mikor RAW és mikor JPEG? 195
Beépített szenzortisztítás 196
Gyors kártyaformázás 197
A legújabb firmware legyen a gépeden! 198
Ne fotózz memóriakártya nélkül! 199
Biztosítsd a szerzői jogaid! 200
Legyen két biztonsági másolatod formázás előtt! 201
Az is számít, hogyan nyomod meg
az exponálógombot 202
Húzd be a könyöködet, hogy élesebb
legyen a kép! 203
Ne hagyd, hogy átverjen a kis képernyő! 204
Kerüld el a "vajon ezeket a képeket törölhetem-e?"
pillanatokat! 205
Készíts több képet, ha kevés a fény! 206
A nagy sebességű memóriakártya legendája 207
Készíts egy képet, mielőtt elindulsz! 208
Töltsd le géped használati utasítását! 209
Hogyan találjuk meg a szenzoron lévő
porszemeket Photoshop segítségével? 210
Fotózás rossz időben 211
Tizedik fejezet
Képreceptek 213
Egyszerű összetevők, amikből összeáll a kép