főoldal | számítástechnika | Actionscript 3.0 Adobe Flash Professional alkalmazáshoz - Tanfolyam a könyvben

Actionscript 3.0 Adobe Flash Professional alkalmazáshoz - Tanfolyam a könyvben

Eredeti cím: ActionScript 3.0 for Adobe Flash Cs4 Professional
Kiadás dátuma: 2009. november 17
ISBN: 9789639929043
Méret: 192x255
Oldalszám: 323
Nyelv: magyar
Súly: 0,7 kg
tartalomjegyzék

Online megrendelés (www.interbook.hu)

A könyv melléklete a www.perfactkiado.hu/mellekletek oldalon található.

Az Adobe Flash CS Professional ActionScript 3.0 elsajátításának leggyorsabb, legkönnyebb és legátfogóbb módja

A "Classroom in a Book" a legtöbb példányban eladott szoftveroktató tankönyvsorozat. Segítségével gyorsan és könnyedén tanulhatjuk meg az Adobe szoftverek használatát. A "Tanfolyam a könyvben" azt nyújtja, amit semmilyen más könyv vagy képzés nem tud - az Adobe termékszakértők támogatásával fejlesztett, hivatalos oktatósorozat az Adobe Systems Incorporatedtől.

Az Adobe Flash CS4 Professional ActionScript 3.0 - Tanfolyam a könyvben 14 leckéből áll. A könyv az ActionScript elsajátításának alapjait veszi végig, és számtalan tanácsot, illetve módszert kínál az alkalmazás hatékonyabb használatára. Vegyük át a könyvet az elejétől a végéig, vagy válogassunk a számunkra leginkább érdekes leckék közül!

Mire van szükségünk a könyv használatához?

Az Adobe Flash CS4 Professional szoftver Windows vagy Mac OS alatti verziójára (a könyv melléklete nem tartalmazza a szoftvert).

Megjegyzés: A Tanfolyam a könyvben nem helyettesíti az Adobe Flash CS4 Professional szoftver dokumentációját, támogatását, frissítéseit, illetve a regisztrált tulajdonosoknak járó további előnyöket.

A CD-melléklet leckefájlokat tartalmaz.

Tanuljuk meg, miként adhatunk Flash fájljainkhoz interaktivitást az ActionScript 3.0 segítségével: hogyan vezérelhetjük az időegyeneseket és az animációkat, miként írhatunk eseménykezelő függvényeket, hogyan szabályozhatjuk az adatok, szövegek, videók, hangok és képek betöltését, illetve miként használhatjuk fel interaktívan ezeket az elemeket.

"A Tanfolyam a könyvben sorozat messze a legjobb oktatóanyag a piacon. Minden megtalálható benne, ami a szoftver magas szintű használatának elsajátításához szükséges: egyértelmű magyarázatok minden leckéhez, lépésről lépésre haladó utasítások és a feladatokhoz szükséges projektfájlok." Barbara Binder, Adobe Minősített Oktató Rocky Mountain Training

Online megrendelés (www.interbook.hu)


Tartalomjegyzék

Elindulás
Mit Tudunk Letölteni?
Előfeltételek
A Flash telepítése
Teljesítményoptimalizálás
A leckefájlok letöltése
Hogyan használjuk a leckéket?
A könyv jelölésrendszere
További források
Az ActionScript használatát segítő információforrások felkutatása
Frissítések ellenőrzése
A Flash Player verziója
Flash CS3-felhasználóknak
Amire még szükség lehet
Adobe-minősítés
Kedves Olvasó!
Bevezetés az ActionScript 3.0-ba
ActionScript 3.0 a kezdő programozóknak
Az ActionScript 1.0 és 2.0 felhasználóinak
Kezdjük a rossz hírrel
. és most jöjjön a jó hír!
Flash- és ActionScript 3.0-fájlok lejátszására szolgáló formátumok
Flash és Flex
ActionScript a Flash-időegyenesen és külső ActionScript-fájlokban
Egyelőre ennyi elegendő
1. LECKE Navigálás a Flash időegyenesén
A lecke áttekintése
Elindulás
Kód helyezése a Flash időegyenesére
Címkék használata
Ismétlődő lejátszás beállítása ActionScript kóddal
Az ismétlődések számának nyomon követése
Változók létrehozása ActionScript 3.0-ban
Szövegmezők és szöveges változók
Feltételes utasítás használata az időegyenes vezérlésére
Feltételes utasítások
Javaslatok önálló kísérletezgetésekre
Összefoglaló kérdések
Összefoglaló válaszok
2. LECKE Események és függvények használata
A lecke áttekintése
Eseményfi gyelő és -kezelő függvények létrehozása
Az ActionScript-beli elnevezési szabályok áttekintése
Navigáció gombra kattintással
Navigációt vezérlő gombpéldányok létrehozása
Gombra való kattintásra reagáló függvények hozzáadása
A példánynevek fontossága
Helyi lejátszás biztonsága
Újraindítás gomb hozzáadása
További szöveg elhelyezése a dinamikus szövegmezőben
Nyelvválasztást vezérlő gombok hozzáadása
Javaslatok önálló kísérletezgetésekre
Összefoglaló kérdések
Összefoglaló válaszok
3. LECKE Animáció létrehozása ActionScripttel
A lecke áttekintése
A kiinduló állomány áttekintése
Moziklip-tulajdonságok vezérlése ActionScripttel
Tulajdonság értékének megváltoztatása
Tulajdonság értékének növelése vagy csökkentése
Moziklip-tulajdonságok animálása ENTER_FRAME eseménnyel
Változó használata moziklipre mutató hivatkozás eltárolására
Moziklip-tulajdonságok megváltoztatása gombnyomásra
Animáció létrehozása ActionScript-átmenetekke
A Tween osztály és a csillapodási osztályok importálása
Csillapodási osztályok az ActionScript 3.0-ban
ActionScript-átmenetek hozzáadása
Javaslatok önálló kísérletezgetésekre
Összefoglaló kérdések
Összefoglaló válaszok
4. LECKE ActionScript létre hozá sa külső fájlokban
A lecke áttekintése
ActionScript-fájl létrehozása
Egyszerű ActionScript-fájl létrehozása Flashben
Az ActionScript 3.0-osztályfájlok alapstruktúrája
Egy kis tájékoztatás az ActionScript-osztályokról
A konstruktorfüggvényekről
Kötelező és opcionális paraméterek
Osztályfájl példányainak létrehozása Flashben
ActionScript 3.0 és hexadecimális színek
A new kulcsszó használata új példányok létrehozására
Az addChild() metódus és a megjelenítési lista
Az Ellipse példányok paramétereinek felülírása
A makeShapes() függvény be- és kikapcsolása
Véletlenszerű színnel rajzolt ellipszisek
Javaslatok önálló kísérletezgetésekre
Összefoglaló kérdések
Összefoglaló válaszok
5. LECKE Tartalom betöltése ActionScripttel és komponensekkel
A lecke áttekintése
List komponenspéldány létrehozása és paramétereinek beállítása
UILoader komponenspéldány létrehozása
CHANGE eseménykezelő hozzáadása a List komponenshez
SWF fájlok betöltése UILoader komponensbe
A galériafájl létrehozása
A gallery.fl a állomány áttekintése
Eseménykezelők hozzáadása a bélyegképekhez
Szöveg betöltése külső fájlból
Külső tartalom betöltődésének visszaigazolása
Görgetősáv hozzáadása a szövegmezőhöz
Javaslatok önálló kísérletezgetésekre
Összefoglaló kérdések
Összefoglaló válaszok
6. LECKE Előtöltők létrehozása ActionScript 3.0-ban
A lecke áttekintése
A tesztkörnyezet eszközei
Bandwidth Profi ler
Simulate Download
Szövegmező és állapotjelző sáv létrehozása a betöltés nyomon követésére
ActionScript beillesztése az UILoader komponens alakulásának nyomon követésére
Eseménykezelők hozzáadása a PROGRESS és a COMPLETE eseményekhez
A progressHandler() függvény létrehozása
A completeHandler() függvény létrehozása
Moziklip képkockáinak vezérlése a betöltés állapota alapján
ActionScript hozzáadása a loadingAnimation kliphez
Javaslatok önálló kísérletezgetésekre
Összefoglaló kérdések
Összefoglaló válaszok
7. LECKE Tömbök és ciklusok használata ActionScript 3.0-ban
A lecke áttekintése
Az elkészült fájl megtekintése
A kiinduló fájl áttanulmányozása
Moziklippéldányok hozzáadása a Színpadhoz a Könyvtárból
Moziklip kapcsolási tulajdonságainak beállítása
Alaposztály és öröklés
A Block osztály egy új példányának elhelyezése a Színpadon
Kapcsolási tulajdonságok használata új osztályok létrehozására
Több példány létrehozása for ciklussal
A for ciklus létrehozása
A trace utasítások
A for ciklus viselkedésének módosítása változókkal
Eseménykezelők hozzáadása a Block-példányokhoz
Animáció létrehozása az ENTER_FRAME eseménykezelővel
Dinamikus osztályok és MovieClip-tulajdonságok létrehozása
Az ENTER_FRAME eseménykezelő hozzáadása
Esemény target tulajdonságának használata
A rotateUp() függvény létrehozása
Az else utasítás használata
Elforgatás három dimenzióban
A testDone() függvény létrehozása
A tömb megismerése
A push() metódus használata
A tömbök nyomon követése
Az rArray tömbben levő elemek tulajdonságainak ellenőrzése
Javaslatok önálló kísérletezgetésekre
Összefoglaló kérdések
Összefoglaló válaszok
8. LECKE Feleletválasztós kvíz létrehozása ActionScript-fájlban
A lecke áttekintése
A kiinduló fájl megvizsgálása
Új ActionScript-fájl létrehozása
A kész fájl megtekintése
A RadioButtonQuiz osztály elkészítése
Osztályok importálása a RadioButtonQuiz osztályba
A RadioButtonQuiz osztály létrehozása
Osztályok importálása Flashben
A kvíz felépítésének áttekintése
A Sprite osztályról
Változók létrehozása a RadioButtonQuiz osztályban
A választógombok
Részletesebben a hozzáférés-módosítókról
A kvíz működésének megteremtése
A konstruktorfüggvény létrehozása
Szintaktikai hibák ellenőrzése
A quizInit() függvény létrehozása
RadioButtonGroup létrehozása
Szövegformázás ActionScripttel
A kvíz létrehozása
Az addQuestion() függvény létrehozása
A switch utasításról
Idézőjel használata szövegen belül
A setRadioButtons() függvény elkészítése
Paraméterezhető függvények létrehozása
A változók hatóköre
A createRadioButton() függvény létrehozása
A removeChild() metódus
A checkAnswer() létrehozása - az utolsó függvény
Függvény meghívása az időegyenesen osztályfájlból
Az új osztály integrálása a Flash-projektbe
A RadioButtonQuiz osztály egy példányának létrehozása
A RadioButton komponens elhelyezése a Könyvtárban
Javaslatok önálló kísérletezgetésekre
Összefoglaló kérdések
Összefoglaló válaszok
9. LECKE Hangok vezérlése ActionScripttel
A lecke áttekintése
A kész fájl megtekintése
A kiinduló fájl megvizsgálása
Csúszkák hozzáadása a projekthez
A Sound, a SoundChannel és a SoundTransform osztályok
Az import utasítások
Sound, SoundChannel és SoundTransform példányok létrehozása
További változók létrehozása
Megjegyzések elhelyezése a fájlokban
A songList tömb létrehozása
A dalcímek beállítása for ciklussal
Szövegmezők módosítása a replace() metódussal
Az egyelőre felesleges csúszkák elrejtése
A gombok beprogramozása dalok kiválasztására
Eseménykezelő hozzáadása a zeneválasztó gombokhoz
A chooseSong() függvény létrehozása
A Sound osztály egy példányának létrehozása és a meglévő példányok ellenőrzése
Zene betöltése egy Sound objektumpéldányba
A SoundChannel és SoundTransform példányok létrehozása
A hangerő és a csatornaegyensúly értékei: hallgatók, rettegjetek!
A hangerő- és csatornaegyensúly-szabályzók láthatóságának vezérlése
MP3 fájl ID3 elemeinek kezelése
Az id3Handler() függvény létrehozása
ID3 elemek ellenőrzése és beállítása az iTunes használatával
Az előadóra és a lemezre vonatkozó információk megjelenítése
Szövegformázó objektum hozzáadása
A csúszkák vezérlésének elkészítése
A volumeChange() és panChange() függvények elkészítése
Javaslatok önálló kísérletezgetésekre
Összefoglaló kérdések
Összefoglaló válaszok
10. LECKE XML lejátszási lista használata
A lecke áttekintése
XML fájl alapszerkezetének megismerése
A kiinduló fájl megvizsgálása
A songList tömb XML objektumra cserélése
Új XML és URLLoader példányok létrehozása
Külső lejátszási lista betöltése az URLLoader osztállyal
A COMPLETE és IO_ERROR események kezelése
Az eseménykezelők beállításának áthelyezése az xmlLoaded() függvénybe
A setSongs() függvény létrehozása
A dal címének és az előadó nevének elérése az XML adatokból
Az XMLList objektumok és az XML elemekben levő adatok elérése
A zeneválasztó gombok title és artist mezőinek beállítása
A setSongs() függvény meghívása
A chooseSong() függvény módosítása
Hiperhivatkozások létrehozása XML adatokkal
Navigálás a számlistán
A dalválasztó gombok frissítése
Javaslatok önálló kísérletezgetésekre
Összefoglaló kérdések
Összefoglaló válaszok
11. LECKE Videó vezérlése ActionScripttel és komponensekkel
A lecke áttekintése
A Lesson11 mappa tartalmának áttekintése
Az FLVPlayback komponens hozzáadása
F4V és FLV videofájlok
Az FLVPlayback tulajdonságainak beállítása Flashben
Az FLVPlayback kezelőelemeinek beállítása
Az FLVPlayback felület- (skin) fájlokról
A felület színének és átlátszóságának beállítása
Az FLVPlayback tulajdonságainak beállítása ActionScripttel
Az átlátszóságot vezérlő csúszka elkészítése
A csúszkát vezérlő ActionScript kód létrehozása
Színek használata
A ColorPicker komponens elhelyezése
A skinBackgroundColor tulajdonság beállítása
Típuskonverzió
Az FLVCaptioning komponens használata
A captions.xml fájl tanulmányozása
Az FLVCaptioning komponens használata
Több videofájl lejátszása XML lejátszási listából
A vidlist.xml fájl áttekintése
A címet megjelenítő szövegmező elhelyezése
A vidlist.xml fájl betöltése ActionScripttel
Az xmlLoaded() függvény létrehozása
COMPLETE események megkülönböztetése
A changeVid() függvény létrehozása
A teljes képernyős publikálási beállítások használata
Javaslatok önálló kísérletezgetésekre
Összefoglaló kérdések .
Összefoglaló válaszok
12. LECKE Grafikák és animációk haladó szintű haszná lata ActionScripttel
A lecke áttekintése
Inverz kinematika a Flash CS4-ben
Az IKSample fájl áttekintése
Az IK-csontok
Váltás a szerkesztéskor és a futásidőben vezérelt IK között
A kiinduló fájlok áttanulmányozása
IK-animáció használata ActionScriptben
Az IKArmature és IKManager osztályok használata
Csomag összes osztályának importálása a dzsóker karakterrel (*)
Az IKMover osztály használata
Eseménykezelő hozzáadása a snapshot_btn gombhoz
A moveDown() függvény létrehozása
A moveUp() függvény megírása
Sound és SoundChannel példányok létrehozása
Hanghatások lejátszása és leállítása
Hozzáférés a felhasználó webkamerájához vagy videokamerájához ActionScripttel
A getCamera() metódus használata
Videokamera meglétének ellenőrzése
Kamera- és mikrofonbeállítások
A Bitmap és a BitmapData osztályok használata
A Pixel Bender Toolkit áttekintése
A PBFilter.as fájl tanulmányozása
A PBFilter osztály használata
A fi lter_btn gomb működésre bírása
Javaslatok önálló kísérletezésre
Összefoglaló kérdések
Összefoglaló válaszok
13. LECKE Nyomtatás és e-mail küldése ActionScripttel
A lecke áttekintése
A kiinduló fájl áttanulmányozása
Egyszerű e-mail hivatkozás létrehozása
E-mail küldése Flashből
Értékek küldése az URLVariables osztállyal
A textColor és backgroundColor tulajdonságok beállítása
URLVariables küldése a PHP fájlnak
Nyomtatási lehetőség megvalósítása a PrintJob osztállyal
Dátum és pontos idő beolvasása a Date osztállyal
A nyomtatandó tartalom létrehozása
A try / catch utasítások használata ActionScriptben
.és irány a nyomtató!
Javaslatok önálló kísérletezgetésekre
Összefoglaló válaszok
14. LECKE Adobe AIR alkalmazások létrehozása Flashsel és ActionScripttel
A lecke áttekintése
AIR-specifi kus ActionScript
Flash publikálási beállítások AIR-projekthez
Az AIR leírófájl beállításainak meghatározása
Egyéni ikonok beállítása
Digitális aláírás létrehozása
Fájl beágyazása az AIR alkalmazásba
AIR alkalmazás létrehozása
A kiinduló állomány átvizsgálása
Alkalmazásmenük AIR-ben
Az ActionScript-fájl közelebbi vizsgálata
Húzás események kezelése
A vágólapon levő adat formátumának meghatározása
Az onDragDrop() függvény hozzáadása
A fájltípustömbök végigjárása
A File és a FileStream osztályok
Javaslatok önálló kísérletezgetésekre
Összefoglaló kérdések
Összefoglaló válaszok
Tárgymutató