főoldal | számítástechnika | Adobe Flash CS3 Professional - TANFOLYAM A KÖNYVBEN

Adobe Flash CS3 Professional - TANFOLYAM A KÖNYVBEN

Eredeti cím: Adobe Flash CS3 Professional - Classroom in a Book
Kiadás dátuma: 2008. február
ISBN: 9789638773425
Méret: 192x255
Oldalszám: 240
Nyelv: magyar
Súly:  
tartalomjegyzék  |  mintafejezet  |  a szerzőről

Online rendelés (Az általunk üzemeltetett InterBook áruházban)

A Flash rendkívül gyorsan elterjedt (majdnem minden operációs rendszer támogatja, sőt már a mobiltelefonokon is megtalálható), manapság a világ számítógépeinek 98%-án használják külön futtatott programként vagy böngésző pluginként a lejátszót.
Ez a könyv a Flash legújabb verziója, a CS3 lehetőségeit mutatja be a Tanfolyam a könyvben sorozattól már megszokott módon.

Tanulja meg gyorsan és hatékonyan a Flash CS3 Professional használatát!

A Flash CS3 Professional Tanfolyam a könyvben 11 leckén keresztül ismerteti az Adobe Flash használatát, mely jelenleg a legnépszerűbb és legismertebb környezet interaktív webes tartalmak fejlesztésére. Megtanulhatjuk a szimbólumok, a statikus és dinamikus szövegek, hang és videó fájlok kezelését, valamint személyre szabni és alkalmazni a Flash Professional számos előre elkészített komponensét.

Az olvasó belekóstolhat az ActionScript 3.0 programozás alapjaiba, azonban a könyv mélyebben nem foglalkozik a témával. A Flash CS3 Professional (előzőleg Macromedia Flash) első, Adobe által kiadott verziója számos újdonságot tartalmaz, valamint szorosabb együttműködést és könnyebb átjárhatóságot az Adobe egyéb szoftvereivel.

Az Adobe Flash CS3 Professional elsajátításának leggyorsabb, legkönnyebb és legátfogóbb módja.

A lépésről lépésre haladó, projektalapú leckék során mindent megtudhat a Flash CS3 Professional fontos funkcióiról. A fejezet végén található összefoglaló kérdések és a könyv projektfájljait tartalmazó CD-melléklet pedig kellemes időtöltéssé varázsolják az egyéni ütemének megfelelő tanulást.

A Tanfolyam a könyvben a legtöbb példányban eladott szoftveroktató tankönyvsorozat. Segítségével gyorsan és könnyedén tanulhatja meg az Adobe szoftverek használatát. A Tanfolyam a könyvben többet nyújt, mint más könyvek vagy képzések - hivatalos, az Adobe termékszakértők közreműködésével megszerkesztett oktatósorozat.

Mire lesz szüksége a könyv használatához?

Az Adobe Flash Pro CS3 szoftver Windows-os vagy Mac OS-es változatára (a könyv nem tartalmazza a szoftvert).
Megjegyzés: A Tanfolyam a könyvben nem helyettesíti az Adobe Flash Pro CS3 szoftver dokumentációját, támogatását, frissítéseit, illetve a regisztrált tulajdonosoknak járó további előnyöket.

A könyvhöz a leckefájlokat és oktatófilmeket tartalmazó CD jár.


A könyv az eredeti angol tankönyv fordítása, így elsősorban az angol kezelőfelülethez készült, de kiegészült a magyar nyelvű kezelőfelület elnevezéseivel, így a lokalizált verzióhoz is használható (WIN és MAC környezetre vonatkozóan egyaránt).

Online rendelés (Az általunk üzemeltetett InterBook áruházban)


Elindulás
Tanfolyam a könyvben
Mit találunk a CD-n?
Leckefájlok... és még sok minden más
Lessons mappa
Movies mappa
Adobe Press mappa
Adobe Design Center mappa
Adobe Certified mappa
Előfeltételek
A Flash telepítése
Teljesítményoptimalizálás
A leckefájlok átmásolása
A mintafilmek és projektek átmásolása
Hogyan használjuk a leckéket?
További források
Adobe Minősítés
Kedves Olvasó!

1. Lecke
Ismerkedés az alkalmazással
A lecke áttekintése
A Flash elindítása és egy fájl megnyitása
Ismerkedés a kezelőfelülettel
Az Időegyenes
Rétegek hozzáadása
Kulcsképkocka létrehozása
A Library panel használata
A Library panel
Elem hozzáadása a Library panelről
A Tulajdonságok panel használata
Objektumok animálása mozgásátmenetekkel
Panelek használata
Az Eszköztár használata
Eszközök kiválasztása és használata
Rejtett eszköz kiválasztása
Az eszköztár áttekintése
Visszavonás a Flashben
Az animáció előnézetének megtekintése
Az animáció publikálása
Process Black
A Flash Súgó használata
Tallózás a tartalomjegyzékben
Keresés kulcsszavakra
Az Adobe online szolgáltatások használata
Összefoglalás

2. Lecke
Képelemek használata
A lecke áttekintése
Elindulás
Téglalapok létrehozása
Pixelgrafikus kitöltés hozzáadása
Körvonal-tulajdonságok beállítása
Objektumok módosítása
Flash rajzolómódok
Színátmenet-kitöltések használata
Színátmenetek testreszabása
A Színátmenet átalakító eszköz használata
Kijelölések létrehozása
Kitöltés részeinek kijelölése
A Lasszó eszköz használata
Oválisok rajzolása
Egyszerű animáció létrehozása
Alakzat szimbólummá alakítása
Objektum animálása
Animációs rétegek hozzáadása
Vonalak használata
Igazodás meglévő objektum színéhez
Vonalak hozzáadása
Objektumok széttörése
Objektumok kezelése
A segédvonalakhoz illesztés kikapcsolása
Objektumok csoportosítása
Alakzatok hozzáadása
Objektumok animálása
Objektumok maszkolása
Az animáció tesztelése
Összefoglalás

3. Lecke
Szimbólumok létrehozása és szerkesztése
A lecke áttekintése
Elindulás
Illustrator fájlok importálása
Az Adobe Illustrator és a Flash használata
A szimbólumok
Filmklip (Movie Clip) szimbólumok
Gomb (Button) szimbólumok
Grafika (Graphic) szimbólumok
Objektumok szimbólummá alakítása
Pixelgrafikus képek importálása
A képformátumok rövid áttekintése
Képek importálása a Könyvtárba
Képek importálása a Színpadra
Pixelgrafikus kép vektorossá konvertálása
Pixelgrafikus képek hozzáadása filmklip szimbólumhoz
Gombok használata
Gomb szimbólum létrehozása
Gombállapotokat tartalmazó fájl importálása
Gomb szimbólum hozzáadása a Színpadhoz
Találat állapot hozzáadása a gombhoz
Láthatatlan gomb létrehozása
Átlátszóság hozzáadása
Példány alfa-értékének megváltoztatása
Szín alfa-értékének megváltoztatása
Webbiztos színek használata
Összefoglalás

4. Lecke
Szöveg használata
A lecke áttekintése
Elindulás
Rétegek rendezése az Időegyenesen
Réteg létrehozása a cselekményekhez
Rétegmappák létrehozása
Réteg hozzáadása rétegmappához
Az Időegyenes megjelenésének megváltoztatása
Képelemek elhelyezése rétegeken
Réteg törlése
Objektum áthelyezése az Időegyenesen
Hangfájl hozzáadása
Objektumok animálása átmenetekkel
Fényerőváltozás animálása
Mozgásváltozás animálása
Szöveg létrehozása
Szöveg használata Flashben
Szöveg hozzáadása réteghez
Szöveg másolása
Szöveg elforgatása
Szöveg szimbólummá alakítása
Szöveg animálása maszkokkal
A maszkok
Maszkok rajzolása
Villogó hatás létrehozása
A maszk alkalmazása
Hagymahéj-technológia alkalmazása
Több réteg egyidejű elforgatása
Rétegek beágyazása
Rezgő mozgás imitálása átmenetekkel
Szűrők alkalmazása szövegre
Összefoglalás

5. Lecke
Animáció hozzáadása
A lecke áttekintése
Elindulás
Az animáció
A projektfájl beállítása
Rétegek importálása Illustrator fájlból
Az Időegyenes rendezése
Filmklip szimbólum animálása
Beágyazott szimbólumok használata
Rétegek hozzáadása szimbólum Időegyeneséhez
Beágyazott szimbólumok animálása
Beágyazott szimbólum létrehozása
Szimbólum animálása maszkkal
Szimbólumok széttörése
A maszkolandó rétegek előkészítése
A maszk létrehozása
A maszkolt szimbólum másolása
A maszk animálása
Objektumok mozgatása a Színpadon
Hang hozzáadása
Megállítás cselekmény hozzáadása
A cím animálása
Szöveg animálása objektumként
Betűk egyenkénti animálása
Objektumok átalakítása
A kiinduló objektum beállítása
Objektum átalakítása alakzatátmenettel
Objektumok beúsztatása
Mozgás animálása útvonal mentén
Mozgásvezérlő létrehozása
Objektum igazítása mozgásvezérlőhöz
Összefoglalás

6. Lecke
Interaktív fájlok létrehozása
A lecke áttekintése
Elindulás
Az interaktív fájlok
Az oldal megtervezése
Színátmenet-kitöltés létrehozása
Egyszerű keret hozzáadása
Cím hozzáadása
Kiválasztást jelölő téglalap létrehozása
Gombok létrehozása
Több képkockát tartalmazó grafika szimbólum létrehozása
Gomb szimbólum létrehozása
Rollover állapot animálása
További gombok létrehozása
Gombok igazítása
A gombok aktiválása
Példányok elnevezése
Képkockák címkézése
Az aktív kijelölés jelzőjének animálása
Összefoglalás

7. Lecke
Az ActionScript alapjai
A lecke áttekintése
Elindulás
Az ActionScript használata
Az ActionScript
A programozási terminológia megismerése
Megfelelő programozási szintaktika használata
Az Actions eszköztár kezelése
Feltételes utasítások használata
A feltételes utasítások
If utasítás hozzáadása
Metódusok hozzáadása az utasításhoz
Megállítás cselekmény hozzáadása
Változók használata
A Script Assist mód
Változó deklarálása
Adatok betöltése URL-ről
Az URLLoader és az URLRequest osztályok
Az URLLoader és az URLRequest osztályok használata
Események használata
Eseménykezelő és függvény hozzáadása
Gombok programozása eseményekkel
Összefoglalás
Komponensek használata

8. Lecke
A lecke áttekintése
Elindulás
A komponensekről
Szövegkomponens hozzáadása
Komponens Színpadra húzása
Szöveg beszúrása komponensbe
Komponensparaméterek módosítása
Interaktivitás létrehozása komponensekkel
Komponensparaméterek beállítása
Komponensek finomítása ActionScript kódokkal
Gyors interaktivitást kínáló Flash komponensek
Összefoglalás

9. Lecke
Hang és videó használata
A lecke áttekintése
Elindulás
A projektfájl előkészítése
Hanggombok létrehozása
Gomb szimbólumok létrehozása
Hangfájlok importálása
Hangklip szerkesztése
Gombok megkettőzése
Gombok igazítása
Filmbélyegkép típusú gombok létrehozása
Bélyegkép típusú gomb szimbólumok létrehozása
Bélyegkép gombok megkettőzése
Az Időegyenes kiterjesztése
Flash videotartalom előkészítése
Videó importálása
Videofájlok importálása
Az Import Video varázsló beállításai
Videogombok programozása
Alfacsatornákat tartalmazó videó használata
A videoklip importálása
Vetett árnyék hozzáadása filmkliphez
Filmklip animálása
Filmklip maszkolása
Összefoglalás

10. Lecke
Flash tartalom betöltése és optimalizálása
A lecke áttekintése
Elindulás
Az előtöltő elemeinek összeállítása
A film betöltése
Az előtöltő animálása
Filmklipek láthatóságának megváltoztatása
Gyorsítótárazás pixelgrafikus képként
Összefoglalás

11. Lecke
Flash dokumentumok publikálása
A lecke áttekintése
Elindulás
Flash dokumentum tesztelése
Metaadatok hozzáadása
Film publikálása a weben
Flash fájl beállításainak meghatározása
A Flash Player verziószámának érzékelése
További publikálási lehetőségek
Képkockák mentése képként
Filmek publikálása mobil eszközökre
Tv-re készült
Összefoglalás

Tárgymutató


Mintafejezet

3. fejezet (részlet)
(új ablakban nyílik...)