főoldal | számítástechnika | Adobe Premiere Pro 1.5

Adobe Premiere Pro 1.5 - TANFOLYAM A KÖNYVBEN

Eredeti cím: Adobe Premiere Pro - Classroom in the book
Kiadás dátuma: 2005. április
ISBN: 963864723X
Méret: 19,2 x 25,5
Oldalszám: 416
Nyelv: magyar
Súly: 0,9 kg
 
tartalomjegyzék  |  mintafejezet  |  a szerzőről

Online rendelés (Az általunk üzemeltetett InterBook áruházban)

A platformfüggetlen támogatásról való lemondásnak köszönhetőn a Mac-es és Windows-os verziókkal egyaránt rendelkező programokhoz képest soha nem látott sebesség, funkciók és gyors piaci megjelenés jellemzi a vadonatúj, csak Windows XP alatt futó Adobe Premiere Pro-t, amely új szabványt jelent az asztali, digitális videoszerkesztésben.
A Premiere Pro mögött álló csapat, az Adobe Creative Team az első szótól az utolsóig azon dolgozik, hogy gyorsan és hatékonyan használhassuk a programot.

E projektalapú könyv nem csak a hangeszközök használatának, átmenetek készítésének és címek létrehozásának alapjaival foglalkozik, hanem mindazzal, ami új (és forradalmian új) a Premiere Pro-ban:
hárompontos vágások, többszörös időegyenesek, új audio mixer, továbbfejlesztett médiakezelés és sok minden más.

Ráadásul a DVD-melléklet igazi felvételeket tartalmaz, amelyeken lehet gyakorolni!

A Classroom in a Book, a legtöbb példányban eladott szoftveroktató tankönyvsorozat segítségével gyorsan és könnyedén tanulhatod meg az Adobe szoftverek funkcióit. A Classroom in a Book azt nyújtja, amit semmi más könyv vagy képzés nem tud - hivatalos, az Adobe termékszakértők támogatásával fejlesztett oktatósorozat.

Online rendelés (Az általunk üzemeltetett InterBook áruházban)


Tartalomjegyzék

Elindulás 1
A Tanfolyam a könyvben sorozatról 1
Előfeltételek 2
Az Adobe Premiere Pro program telepítése 2
Az XP-s környezet médiaeszközei 3
Az Adobe Premiere Pro indítása 3
A Tanfolyam a könyvben fájlok másolása 4
A Tanfolyam a könyvben fájlok C:\ meghajtóra másolása 4
A leckefájlok egyéb meghajtókra másolása 4 Alapértelmezett beállítások használata 5
A Premiere Pro preferenciafájljának gyors megkeresése és törlése 5
A Premiere Pro alapértelmezett preferenciáinak visszaállítása 6
A Premiere Pro preferenciák mentése 6
Az elmentett beállítások visszaállítása a leckék befejezése után 6
További források 6
Adobe minősítés 7
A digitális videózás világa 9
Hogyan illeszkedik az Adobe Premiere a videogyártásba 10
Időmérés a videózásban 11
Hogyan viszonyul egymáshoz az időalap és a képkockasebesség 11
Idő számolása az időkóddal 13
Képkockaméret és felbontás mérése 16
Méretarány 16
Nem négyzetes képpontok 16
Képkockaméret 17
Overscan és biztonságos területek 17
Bitmélység 19
Videoadat tömörítése 20
Kliptulajdonságok és az adatráta elemzése 20
A videotömörítési módszer kiválasztása 22
Videodigitalizálás 25
DV digitalizálása 26
Analóg videó digitalizálása 27
A Movie Capture ablak használata 28
Kötegelt videodigitalizálás 30
A videodigitalizálási minőséget befolyásoló összetevők 30
Digitalizálás online vagy offline szerkesztés támogatására 32
Kötegelt videodigitalizálás 33 Automatikus jelenetkijelölés 33
A DV eszközvezérlési opciók használata 33
Átlátszóság és egymásra helyezés 34
Hang használata a videóban 35
A digitális hang 36
A hang és a kép összhangba hozása 36
A kész videó elkészítése 37
Összefoglaló kérdések 38
Válaszok 38
Az Adobe Premiere Pro áttekintése 39
Új projekt beállítása 40
Klipek importálása 41
A Premiere Pro munkakörnyezetének kezelése 42
Audiofájlok összehangolása 42
A trailer megtekintése kezdés előtt 42
Nyersvágás 43
Előnézet a Monitor ablakban 44
Klipek trimmelése 45
A trimmelő eszközök használata a Timeline ablakban 46
Beillesztő és lefedő szerkesztés 47
Be- és kilépési pontok beállítása a Source nézetben 49
Különleges effektek 50
Átmenetek 50
A klip sebességének megváltoztatása 52
A Blur videoeffekt hozzáadása 53
Photoshop fájl használata 54
Mozgási kulcsok 55
Elhalványítás 56
Feliratok létrehozása 57
Hangok 59
Az audioszintek szerkesztése 59
Kimenet 60

1. fejezet A munkakörnyezet 63
A Premiere Pro munkakörnyezete 64
Az Adobe Premiere Pro elindítása 64
Projektbeállítások 65
A munkakörnyezet megismerése 66
A munkakörnyezet testreszabása 68
A Project ablak használata 68
Binek használata 69
Klipek és képfájlok importálása 70
Poszter képkockák megtekintése és cseréje 70
Nézetek a Project ablakban 72
Bélyegképek hozzáadása 73
Projekt mentése és automentése 74
A Monitor ablak használata 74
A Timeline ablak használata 77
Sávok használata 79
A hangsáv 79
Sáv magasságának megváltoztatása 80
Sávformátum megváltoztatása 81
Adott képkockára navigálás a Timeline ablakban és a Program nézetben 82
Címkék használata 84
Paletták használata 84
A Tools paletta használata 85
Az Effect Controls paletta használata 85
Az Info paletta használata 87
A History paletta használata 87
Gyorsbillentyűk testre szabása 88
Összefoglaló kérdések 89
Válaszok 90

2. fejezet A szekvenciába rendezés és a valós idejű szerkesztés alapjai 91
Elindulás 92
A kész film megtekintése 93
A valós idejű szerkesztés élménye 93
Valós idejű előnézet 94
Klip hozzáadása a Timeline-hoz 94
Szekvencia létrehozása és az Automate to Sequence használata 95
Az Automate to Sequence parancs használata 97
Többszörös szekvenciák 98
A nyers vágás megtekintése 99
Pásztázás a Timeline időegyenessel 99
A Play gomb használata 100
A nyers vágás finomítása 100
Klipek trimmelése a Timeline ablakban 100
Trimmelés a Monitor ablak Source nézetében 102
Klipek előtrimmelése a Source nézet használatával 105
Klipek áthúzása a Source nézetbe 106
Klipek előtrimmelése és beillesztése 106
Klipek előtrimmelése és lefedése 108
Finombeállítás a Timeline-ban 110
Ripple szerkesztés végrehatása 110
Rolling szerkesztés végrehajtása 112
A Toggle Take Audio and Video használata kézi lefedés funkcióval 114
A Timeline exportálása mozgóképként 115
Önálló kísérletezgetések 117
Összefoglaló kérdések 117
Válaszok 117

3. fejezet Átmenetek 119
Elindulás 120
A kész film megtekintése segítségként 121
Az átmenetek 121
Hogyan működnek a klipek az átmenetekben? 122
Az Effects paletta 122
Az átmenet paraméterei 123
Az alapértelmezett átmenet és az alapértelmezett beállítások 123
Az alapértelmezett átmenet kiválasztása 124
Átmenet beillesztése 125
Az Automate to Sequence és az alapértelmezett átmenet használata 125
Átmenetpéldányok paramétereinek megváltoztatása 127
Az átmenet előnézete 128
Átmenet előnézete alapbeállítás szerinti képkockasebességgel 128
Valós idejű előnézet 128
Renderelő pásztázás használata az átmenet előnézetéhez 129
Klip előtrimmelése és átmenet hozzáadása 130
Átmenet hozzáadása az Effects palettával 132
Átmenetek tulajdonságainak megváltoztatása 133
Átmenetpéldány módosítása 133
Átmenetbeállítások módosítása 135
Átmenetpéldány cseréje 136
Több átmenet egyidejű hozzáadása 137
Különleges effektként használt átmenetek 138
Szekvenciában levő átmenet módosítása 138
Átmenet különleges effektként való használata 139
Átmenet módosítása és finomhangolása 140
A 3. lecke projektjének befejezése 141
A mozgókép exportálása 142
Önálló kísérletezgetések 142
Összefoglaló kérdések 143
Válaszok 143

4. fejezet Szín és átlátszóság 145
Elindulás 146
A kész filmek megtekintése 147
Színkezelés és -korrekció 147
A waveform képernyő és a vectorscope 147
A Color Corrector videoeffekt alkalmazása 149
A Color Match videoeffekt használata 153
A Color Match videoeffekt használata különböző kamerákkal felvett klipek esetén 156
Natív YUV feldolgozás 157
A kulcsképkocka technikák értéke 158
Kulcsképkockák létrehozása az Effect Controls ablakban 158
Átlátszóság 158
Osztott képernyő létrehozása 159
A Blue Screen átlátszósági kulcs használata 161
A Chroma kulcs alkalmazása 163
A Track Matte átlátszósági kulcstípus alkalmazása 166
A mozgókép exportálása 168
Önálló kísérletezgetések 169
Összefoglaló kérdések 169
Válaszok 169

5. fejezet Mozgási útvonalak 171
Elindulás 172
A kész filmek megtekintése 172
Animáció létrehozása Premiere Pro-ban 173
Mozgási útvonal alkalmazása állóképre 173
Nemlineáris útvonal alkalmazása állóképre 176
Méretezés, elforgatás és átlátszósági átalakítások nemlineáris mozgási útvonal esetén 177
Több kulcsképkocka beállítása 180
Mozgó maszk létrehozása 181
Átlátszóság alkalmazása mozgó maszkra 182
Állóklip cseréje animált klipre 183
A mozgókép exportálása 185
Önálló kísérletezgetések 186
Összefoglaló kérdések 186
Válaszok 186

6. fejezet Különleges effektek: effektvezérlők használata 187
Elindulás 188
A kész film megtekintése 188
Miért használunk effekteket? 189
Az Effects munkakörnyezet megismerése 190
Az effektek rendezése 191
Más Adobe programok effektjeinek használata 191
Effektek alkalmazása 192
Effektek alkalmazásának sorrendje 194
Effekt testre szabása 195
Effektek, kulcsképkockák és beállítások másolása 196
Effektek időbeli változása 197
Effektek változtatása kulcsképkockák használatával 198
A Replicate effekt alkalmazása 199
Effektek megváltoztatása átmenetek használatával 201
A Scale, Rotate és ZigZag effektek használata 203
Audioeffektek alkalmazása 207
A mozgókép exportálása 210
Önálló kísérletezgetések 210
Összefoglaló kérdések 211
Válaszok 211

7. fejezet Az Adobe After Effects, a Photoshop és az Illustrator integrálása a Premiere Pro-val 213

Elindulás 214
A kész film megtekintése 214
Más Adobe programok effektjeinek használata 215
Effektek létrehozása Adobe Photoshop fájlokkal 215
Effektek létrehozása Adobe Illustrator fájlokkal 216
After Effects és Photoshop a Premiere Pro-n ?belül? 216
Szekvencia létrehozása réteges effektekhez 218
Cross Dissolve átmenet létrehozása kulcsképkockákkal 220
Effektek duplikálása effektvezérlőkkel 221
Több kulcsképkocka kijelölése és áthelyezése 223
Adobe After Effects-ből származó effekt használata 224
Channel Blur 224
Blend 224
Lightning 225
Ramp 225
Twirl 225
A Radial Blur effekt alkalmazása 226
Az Image Matte Key (képi maszk) használata 227
A mozgókép exportálása 228
A Photoshop és az Illustrator önálló felfedezése a Premiere Pro-ban 229
Összefoglaló kérdések 229
Válaszok 229

8. fejezet A többpontos vágás alapjai 231
Elindulás 232
A kész film megtekintése 232
Az összerakott projekt megtekintése 233
A három- és a négypontos vágás 233
Hárompontos vágás végrehajtása 235
Klipek összekapcsolása és szétbontása 237
Klipek összekapcsolása 238
L-vágás készítése 240
Szinkronizálatlan, összekapcsolt klipek kezelése 241
Osztott vágás létrehozása 243
Üres tér megszüntetése a Ripple Delete paranccsal 244
Sávok lezárása 244
A mozgókép exportálása 245
Önálló kísérletezgetések 246
Összefoglaló kérdések 247
Válaszok 247

9. fejezet Haladó szintű szerkesztés 1. Egyképkockás technikák 249
Elindulás 250
A kész film megtekintése 250
Az összerakott projekt megtekintése 251
Az Extract és Lift funkciók 251
Képkockák eltávolítása az Extract gombbal 252
Képkockák eltávolítása a Lift gombbal 254
A klipek közötti üres tér megszüntetése 256
A szerkesztések finomítása 257
A Slide és Slip eszközök megismerése 257
Előkészület a Slip és a Slide eszközök használatára 259
A Slide eszköz használata 261
A Slip eszköz használata 264
A Trim ablak megismerése 266
Ripple szerkesztés a Trim ablakban 266
Rolling szerkesztés használata a Trim ablakban 269
Három csinosító szerkesztés hozzáadása 270
Egy utolsó klip hozzáadása a film lendületének feljavítása érdekében 270
Két hangeffekt hozzáadása 271
A mozgókép exportálása 272
Összefoglaló kérdések 273
Válaszok 273

10. fejezet Haladó szintű szerkesztés 2. Beágyazott és többszörös szekvenciák 276
Elindulás 276
A kész film megtekintése 276
Több szekvencia használata 277
Szekvenciák beágyazása 277
A másolat klipek 278
A beágyazott szekvenciák 279
Beágyazott szekvenciák létrehozása 280
Forrásszekvenciák és -klipek összerakása 280
Beágyazandó szekvencia felépítése 281
Beágyazott mesterszekvenciában levő szekvencia változásainak megtekintése 282
Az első különleges effekt hozzáadása 283
Effekt hozzáadása beágyazott szekvenciához 284
Beágyazott szekvencia csiszolása és finomítása 287
Beágyazott szekvenciák szerkesztése és trimmelése 287
Szekvencia beszúrása beágyazott szekvenciákba 289
Átmenet hozzáadása beágyazott szekvenciákhoz 290
Hanganyag hozzáadása beágyazott szekvenciákhoz 291
A mozgókép exportálása 293
Önálló kísérletezgetések 294
Összefoglaló kérdések 295
Válaszok 295

11. fejezet Feliratok és stáblista 297
Feliratok és a Title Designer ablak 298
A kész film megtekintése 299
Létező projektfájl folytatása 299
A Title Designer ablak áttekintése 300
A felirattervező ablak használata 302
Új felirat beállítása 303
Sablonok használata 303
Egyszerű felirat létrehozása 304
Képek és feliratok importálása 304
Mintaképkocka megjelenítése referenciaként 304
Szöveg létrehozása és szövegtulajdonságok megváltoztatása 305
Értékek beállítása aktív szövegvezérlőkkel 306
Szövegszín megváltoztatása 307
Árnyék hozzáadása 308
Átlátszóság megváltoztatása 309
Szöveg alávágása 310
Szöveg igazítása 310
További szöveg hozzáadása 311
Felirat használata új felirat háttérképkockájaként 312
Sokszög rajzolása a toll eszközzel 312
Objektumok áthelyezése 314
Ívelt sokszög létrehozása 316
Árnyék hozzáadása az & jelhez 317
Az ellipszis eszköz használata 317
Textúrázott kitöltés használata 320
Színátmenet kitöltés létrehozása 321
Megvilágítás hozzáadása az objektumhoz 322
Függőlegesen és vízszintesen futó feliratok 322
Függőlegesen futó feliratok készítése 322
A feliratok futásának időzítése 325
Vízszintesen futó felirat létrehozása 326
Feliratok alkalmazása Premiere Pro projektben 327
Feliratok hozzáadása a Timeline-hoz 327
A stáblista időtartama és időzítése 328
Függőlegesen futó feliratok rétegekbe rendezése 329
Vízszintesen futó felirat behelyezése 329
Felirat frissítése a felirattervező ablakban 330
Más programok használata feliratok létrehozásához 330
A mozgókép exportálása 332
Önálló kísérletezgetések 332
Összefoglaló kérdések 332
Válaszok 333

12. fejezet Hang 335
Elindulás 336
Az Audio munkakörnyezet megismerése 337
A keverési folyamat automatizálása 342
Az audioszint beállítása az Audio Mixer vezérlőkkel 342
A Panoráma/Egyensúlyvezérlő 345
A Mute, a Solo és a Record Enable gombok használata 346
Audioeffektek létrehozása és módosítása 346
A kép és a hang összekapcsolásának megszüntetése 347
Markerek használata klipek szinkronizálására 348
Audioszintek beállítása a Timeline-ban 348
A hangegységmegjelenítés használata a szekvenciában 350
Kijelölt rész hangerejének növelése 350
Hang elhalkítása a Timeline-on 352
A film befejezése audioeffektekkel és zenével 353
Hangeffekt hozzáadása 353
Rövid pillanat hangerejének növelése 353
Több audioeffekt egy klipben 354
Hangcsatorna kiterjesztése 355
Egymást fedő hangalámondások 355
Rétegek egy hangeffektben 356
A végső zene hozzáadása 356
5.1 audiofájlok használata 357
5.1 vágás létrehozása 358
Az 5.1 mix összeállítása 358
Surround hangszekvencia felépítése 359
Sávok leosztása 5.1 hangszórópozíciókhoz az Audio Mixerrel 361
A film exportálása 5.1 audiofájlként 362
Az 5.1 audiofájl megtekintése 363
Önálló kísérletezgetések 364
Összefoglaló kérdések 364
Válaszok 365

13. fejezet Kimenet 367
Kimenet 368
A leckében levő feladatok teljesítése 368
Az Export to Tape parancs 369
A File > Export > Movie parancs használata 369
CD-ROM 370
CD-ROM létrehozása az Adobe Media Encoder használatával 372
A világhálón megtekinthető videofájl exportálása 373
Az Export to DVD parancs 374
VCD/SVCD 376
Csak a hang exportálása 376
Képkocka exportálása 376
Exportálás AAF-be 377

14. fejezet Az Adobe Encore DVD használata 379

A kész Encore DVD projekt megtekintése 380
Markerek létrehozása Premiere Pro-ban 381
Exportálás Premiere Pro-ból MPEG2-ként 382
Markerekkel rendelkező MPEG2 fájl importálása 383
Fejezetmarkerek bélyegképgombokhoz kapcsolása 385
A projekt előnézete 387
AVI exportálása Premiere Pro-ból 388
Az Edit Original parancs használata Encore DVD-ben 389
A Ripple edit eszköz használata 389
Az AVI fájl frissítése Encore DVD-ben 390
Kapcsolatok és viselkedések létrehozása 391
A projekt előnézete 392
A lemez megírása 393

Tárgymutató 395

Mintafejezet

4. fejezet letöltése
(új ablakban nyílik...)